Bahar Kocaman “Dönüşüm” adını sergisinde desenlerinden ve tuval üzeri karışık teknik çalışmalarından oluşan yaklaşık 30 adet son dönem çalışmasıyla sanatseverlerle buluşuyor…
Soyut kompozisyonlar halinde biçimlenen resimlerinde yazı estetiğinin söz dizimi kuralından yola çıkarak, “resimsel biçimin anlama gönderme yaptığı” ilkesini hayata geçirmeye çalışan Bahar Kocaman’ın 2008 -2009’da yaptığı son dönem çalışmalarının yer aldığı sergisi Nâzım Hikmet Vakfı Sanat Galerisi’nde 12 Mart’ta açılıyor.
“Dönüşüm” adını verdiği sergisinde, desenlerinden ve karışık teknikle yaptığı yaklaşık 30 adet eserle sanatseverlerle buluşacak olan Bahar Kocaman’ın bu çalışmalarında, 1980’li yıllardan bu yana özenle geliştirdiği soyutlamacı biçim anlayışının dayandığı anlam birikiminde, kaligrafinin uyumlu “gestuel” ritmini temel alarak adım adım ilerleyen bir anlam derinleşmesi buluyoruz.
Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ndeki eğitimini 1983’de tamamlayan sanatçının erken dönem resimleriyle, daha yakın dönemin işleri karşılaştırıldığında, kompozisyonlara asıl niteliğini kazandıran devinimsel fırça tuşlarının, bu devinime kaynak oluşturan figür gerçekliğinden yola çıktığı izlenimini güçlendiriyor. Siyah, kızıl kahverengi, beyaz ve sarı başta olmak üzere çeşitli renkleri kullanmayı tercih eden sanatçı resimlerinde, benzer soyutlamacı yapıt örneklerini model almaksızın kendisi olarak kalabilme başarısını gösteriyor.
Sanatçının Nâzım Hikmet Vakfı Sanat Galerisi’nde 6 Nisan’a kadar devam edecek olan sergisine, Prof. Kaya Özsezgin tarafından kaleme alınan “Bahar Kocaman Ve “Gestuel” Soyutlama” isimli makalesinin yer aldığı bir katalog eşlik ediyor.
Yer : NÂZIM HİKMET VAKFI SANAT GALERİSİ